Portabelt ljud

Frihet i en liten maskin
Jag har till slut köpt mig en mp3-spelare. Äntligen bör väl tilläggas. Och det har sagts av många förut men den har revolutionerat mitt musiklyssnade. Värför?

Jo därför att tidigare har jag släpat runt på tre till fyra cd-skivor och en rätt klumpig cd-walkman. Nu har jag en väldigt liten mp3-spelare som rymmer 14 skivor som man lätt hoppar i mellan. Jag kan ha en extremt bred spridning på musikstilar vilket gör lyssnadet oerhört spännande.

Trent Reznor sade i en intervju nyligen att han gjort om stora delar till mp3 och laddat upp det i sin iPod och tryckt på shuffle. Det hade öppnat hans ögon på ett helt nytt sätt för hans egen skivsamling som han ägt i många år. Och lite så upplever jag det också. Och då har jag bara en "vanlig" mp3-spelare och ingen iPod. Frågan är om man törs köpa en sådan. Då exploderar väl mitt huvud...

Inga kommentarer: