Rants & ravings


Så lägrar sig lugnet över tillvaron. Galna veckor på jobbet är över. Nu får man äntligen lite arbetsro. Kanske är det julen som hägrar. Människor varvar ner. Slösar pengar på presenter och börjar oroa sig för var i hela friden de ska fira jul i år. Och måste man bjuda hela släkten?

Kollar Riotbrains nya design med M. Ser mycket bra ut. Nu ska vi bara få klart alla intervjuer. En är färdig men två saknas fortfarande. Övriga texter levereras snart. Mycket pyssel blir det men det är det värt. Slutresultatet blir strålande.

Marcus Birro tänker sluta blogga säger han. Folk är alldeles för elaka mot honom. Det får han tåla. Han tvekar ju inte att sticka ut hakan så det är klart att folk blir provocerade. Men Marcus slutar nog inte blogga. Han har för många läsare för att kunna låta bli. Egot styr mer än man vill medge.

Det har kommit frågor om varför jag bryr sig så mycket om Fuglesang. Det är ganska enkelt. Jag gillar rymdäventyr. Det har jag alltid gjort. När jag fyller 35 önskar jag mig en stjärnkikare. Det är det enda jag önskar mig. Så att jag kan titta på månen och stjärnorna. Precis som Christer.

En vän till mig blev av med jobbet för ett tag sedan. Men inte verkar han särskillt nerslagen av det. Det var inte hans fel. Han har inte ont i magen längre säger han. Ibland förstår man inte hur dåligt man mår förrän man kommit från stället. Somliga får fina julklappar.

Funderar på att försöka fotografera mera. Det är roligt att ta bilder. Att höja kamerans lins och frysa fast ögonblicket. Det är makt. En bild säger mer än tusen ord. Det är faktiskt sant. Även om poesin ibland tävlar med bilden i mängden uttryck. Tur att man kan ägna sig åt båda två.

Klockan är halv nio på morgonen. Det är fortfarande mörkt ute. Men snart vänder det. Då jävlar....

1 kommentar:

Emma sa...

Fan jag började nästan böla i morse när jag plockade upp tidningen och det var en stor bild på en galet glatt leende Fuglesang på förstasidan. Tänk vilken DRÖM som gått i uppfyllelse för honom. Stort. På riktigt.