Distans

Så såg jag ut. Jag lovar...

Jag skrev väldigt mycket dikter för ca 10 år sedan. Idag händer det ibland att jag plitar ner rader men inte alls i samma mängd. I samband med en förestående flytt hittade jag en sprängfylld pärm med dikter jag skrev mellan åren 1995 - 98. Det var intressant läsning.

Åren har gjort att det var som att läsa en annan persons tankar. Det var inte så pinsamt som jag trodde att det skulle vara. På 10 sekunder kastades jag tillbaka till en tid innan universitetet. En tid som utspelades på en helt annan plats på på kartan och i tanken. Många avsnitt var vackra. Fler avsnitt var mörka. Alla dikter var ärliga.

Kanske publicerar jag några här i framtiden...

1 kommentar:

Alexander Bigenius sa...

Så där ser ju jag ut nu....!....:O

Undrar om det är inveckling eller utveckling...Eller båda.....;)