In the basement...

I helgen bevistade jag ett mycket trevligt galleri i Västerås som heter The Basement. Beläget i en källare, var annars, med ett rum för utställning och ett litet "kontor" så visar The Basement hur enkelt det kan vara att ställa ut bra samtidskonst i centrala stan. Med enkla medel så kan man göra en kulturell insats. Det kan vara ett galleri, en poesiuppläsning eller jazzkonsert i ett konstmuseum. För det var jag på i torsdagskväll. Mitt bland skulpturerna på Eskilstuna konstmuseum såg och lyssnade jag på WCR Expro (se bild) som spelade frijazz. En otroligt lyckad kombination.

Så gör dig en tjänst, upplev lite kultur nästa helg du också. Det mår du bra av.

1 kommentar:

Vanja sa...

Jazz och konst = lyckat! Och jag tänker bjuda på lite konstupplevelser i stockholm fr.o.m lördag och 2 veckor framåt ifall du har vägarna förbi :)