Jag tror på konsten

Nu ska jag bli lite pretto på söndagskvällen. Men jag tror på konsten. Jag tror att konsten är den kraft som befriar oss människor. Det är inte pengar, krig eller teknik. Det är konsten. Den målade konsten, den talade konsten, den skrivna konsten. All den kraft som finns i skapandet av något vacker, fult, groteskt, underbart, skönt. Allt som tillfredsställer det estetiska sinnet. Somliga hävdar att detta är vad som skiljer oss från djuren och därmed bevisar en guds existens. Jag tycker endast att det bevisar människans existens.

Leve konsten. Leve människan!

PS På bilden ser ni redaktören som tar sonen på sitt första galleribesök DS

3 kommentarer:

Matti Ståhlberg sa...

Åh... Har du varit på den däringa PopArt utställningen vad den nu hette i Eskilstuna? *muttrar avundsjukt*

Magnus Tannergren sa...

Nej inte än. Snart. Funderar på att göra en Riotcast av det...

Matti Ståhlberg sa...

Och en massa foton så man får se härligheten... Tack!