Liberal...


Det är för lite brudar på Riotbrains blogg. Därför måste jag göra er uppmärksamma på följande.

Egentligen gillar jag inte Dagens Nyheter men jag kan inte låta bli att inte gilla deras ledarskribent Hanne Kjöller. I Journalisten # 27 så finns det ett personporträtt på henne. Där växer bilden fram av en sympatisk person med rätt sunda generella åsikter. Trots att hon är liberal. Eller vad sägs om följande:
- Den kollektiva passiviteten ligger som ett täcke över Sverige.
eller:
- Jag har en aversion mot folk som lämnar anonyma lappar i tvättstugan. (...) Har du en åsikt ska du stå för den med ditt namn.
Anser man dessutom att Uppdrag Granskning sorterar under nöjesavdelningen på SVT efter som det rör sig mer om underhållning än grävande journalistik, ja då är man min kompis.

Inga kommentarer: