Satan

I Norrbottens-Kuriren hittar ni följande mycket balanserade insändare om Close-Up Magazine:

"Fakta är att Luleå tekniska universitetsbibliotek och Luleås stadsbibliotek (vilka fler bibliotek vet jag inte) numera köper in en öppet satanistisk musiktidskrift för sina tidskriftsrum. Tidskriften ifråga, Close-Up Magazine (som bildar porrordet cum) marknadsförs med hjälp av ”cum” och pentagram, alltså den mest regelrätta satanistsymbolen. Vidare låter tidningen kända satanister oemotsagda hylla ritualmördare (citat från oktobernumret, s. 38: ”Så får man inte säga, men jag skiter i det”). Behöver man få mer belägg för var redaktionen för Close-Up Magazine står ideologiskt så kan man besöka deras egen hemsida där man välkomnas av ”Klubb 666” (Tre sexor är en annan satanssymbol).
(...)
Nej till hat-ideologierna "

Läs resten här

Stor humor om ni frågar mig. Men samtidigt väldigt tragiskt. För övrigt visste jag inte att ordet "cum" var ett porrord. Men vad vet jag. Jag tittar inte på porr...men det gör tydligen insändarskribenten.

1 kommentar:

Alexander Bigenius sa...

Jamen det vet du väl att sån därn hårdråcksmusik bara syftar till att förstööööööra våra fiiiiiina ungdomar...Det har Siewert sagt...! Det är bättre att de går ut i skogen med Scouterna eller SMU eller andra Ariska och Sunda grupperingar...Vi vet ju hur bra det blir när man sluter upp bakom sådana Ideal som Gud, Fosterland, Hälsa och Moral...

Nej....Annat var det på Lasse Berghagens tid...!

Sunda Hälsningar

Adolf...