Hell Bent For Leather

Jag har insett att jag - snart 35 år gammal - fortfarande älskar två saker mer än någonting annat: rymden och hårdrock. Det slog mig i morse då jag stillsamt traskade till jobbet med Judas Priests "Painkiller" (1990) dundrande i öronen märkligt upprymd över gitarrslingorna i låten "Nightcrawler". 17 år efter att jag köpte plattan. Det ger mig fortfarande rysningar av välbehag när Rob Halford skriker lungorna ur sig i ett av sina primalskrik. Eller när Glenn Tipton och KK Downing låter gitarrerna yla i samklang. Egentligen är jag nog fortfarande 15 år gammal. Man kanske skulle fira 20-årsjubileum av sin 15-årsdag än sin 35-årsdag istället. Det skulle vara mer rättvist.
----
Nu är det snart sista chansen att se kometen Mc Naught som drar förbi i dagarna. I gryning och skymning ska man spana mot öster. Passa på, för en sån här chans får man en gång på tio år i bästa fall, säger astronomen Göran Olofsson till Sveriges Radio Norrbotten.

Inga kommentarer: