Faderns hus

Igår upptäckte jag att de lagt ner ICA-butiken Vasa Jouren i Västerås. Plötsligt insåg jag att butiken varit ett landmärke länge i mitt sinne då det var den man tog sikte på för att hitta till Skivbörsen som för typ 15 år sedan. Den låg belägen i en källarlokal i samma kvarter. När man var 16 år och kom från Kolbäck var fotvandringen ut från centrum nästan till cityringen (en vandring på ca 600 meter) som att åka till Indien för att söka en guru.

Jag kan sakna den känslan. Alltså den som får det att pirra i kroppen för att man hittat svaren på så många frågor. Skivbörsen hade varen på alla mina frågor. Vinylversionen av Sepulturas "Beneath the remains", Faith No Mores "From out of nowhere", bildvinyelr med Helloween...you name it.

Idag har den pirrande känslan försvunnit. Men jag hoppas att alla någon gång får uppleve den så som jag gjorde.

Inga kommentarer: