Pinter tar tillfället i akt

Igår såg jag något av det mest fascinerande jag sett på tv på mycket länge. Nobelpristagaren Harold Pinters föreläsning. Jag tror aldrig att jag sett en man så beslutsam att ta tillfället i akt att berätta för världen vad han anser om tillståndet på jordklotet. Ett våldsamt angrepp på Bush, Blair och hela västvärlden.

Man kan tycka vad man vill om dessa åsikter men man måste beundra Pinter som här på livets höst tar det tillfälle som erbjuds honom för att verkligen säga något viktigt som han uppenbarligen funderat på länge. Kanske gör han det för att han vet att han inte har någonting att förlora, svårt cancersjuk som han är.

Men för hans mod har Harold Pinter förtjänat min och din respekt.

Ta nu själv tillfället i akt och lyssna på Harold Pinter

Inga kommentarer: