Serj Tankian

Sångaren i System Of A Down släpper ett soloalbum den 23 oktober som heter "Elect the dead". Plattan lovar mycket gott. Det finns en sorts Zappakänsla i System Of A Down och det är allt tydligare på Serj Tankians solodebut. Missa inte!

---
Det har sagt få hårda ord om Bergman sedan hans död men i gårdagens DN tog skådespelaren Gerhard Hoberstorfer tag i saken. Ordentligt. Det var på tiden....

"Efter tjugo års karriär har han lärt sig vilka sammanhang han vill och inte vill vara i. En av hans mörkare erfarenheter var hans korta tid med Ingmar Bergman på Dramaten, "ett terrorvälde som verkar jämförbart med hur det var att sitta i Göran Perssons regering", säger han och skrattar.
- Dramaten var skapelsens krona trodde man ju först, men det var en fasansfull upplevelse att jobba med Bergman. Det rörde sig om ren pennalism och han hade ett helt kotteri som möjliggjorde terrorn som pågick. Men jag vägrade låta mig brytas. "Du har visat kurage", sa han efter premiären, vilket jag tolkade som: "Jag fick dig inte, din jävel." Jag har extremt svårt att delta i sorgeorgien över Bergman. Man blir inte god bara för att man dör. Vi älskar att bli utsatta för monster i det här landet och är bra på att skaffa dåliga chefer som får härja fritt utan opposition, säger han och efterlyser mer civilkurage. "

Inga kommentarer: