Verkligheten


Det här med att jobba har jag funderat på. Efter tre månaders föräldraledighet så har mitt fokus på arbete helt tappat skärpan. Jag säger inte att man inte ska jobba. Bara att man borde göra det som man verkligen brinner för. Mitt jobb är viktigt för många människor. Det är bra. Det är en drivkraft. Men jag skulle vilja göra mer. Funderar på olika lösningar. Starta firma. Göra Riotbrain till någonting större. Satsa på någonting jag tror på till 100% bara för att se om det funkar.

Men samtidigt så finns det huslån att betala.

Den där jäkla verkligheten. Jag avskyr den.

Det borde regeringen skära ner på istället för ersättningsnivåer i socialförsäkringen. Verkligheten. Lägg ner skiten.

Men jag när planerna. Smider ränker.
---
Upptäckte The Jayhawks här om dagen. Utmärkt skön sommarmusik. 70-talsrock och americana.
---
Under de närmaste dagarna ska bloggen få några nya funktioner. Håll utkik. Redan ny har jag börjat med etiketter på inläggen så det blir lättare att hitta. En uppdaterad lista på länkar till andra bra bloggar kommer. Och lite till.
---
Stay tuned!

1 kommentar:

Matti Ståhlberg sa...

Jag tycker absolut du borde göra mer av riotbrain, göra annat, gå din egen väg...
Jobbet, verkligheten, topplånet på huset... Det är sånt som kväver.
Dödar lusten och kreativiteten.
Följ ditt hjärta, vetja.
Det värsta som kan hända är att man misslyckas och det är inte så farligt. Tro mig.