Send away the tigers


Så heter Manic Street Preachers senaste platta. Den är faktiskt väldigt bra. På senare år har jag inte brytt mig så mycket om dem men den här plattan är svår att sluta lyssna till.

Den känns angelägen.
Närgången.
Rakt i ansiktet.

Lyssna på den.
---
Plötsligt fick jag för mig att jag var tvungen att läsa Rolling Stone Magazine. Press Stop var lösningen. de skickar hem vilken tidning som helst till dig om du betalar för det. Lysande.
---
Fredrik S mailar och ber mig byta ut ett av valen till hans lista på musik som förändrade hans liv. Egentlingen får man inte det. Lagt kort ligger. Men han bad så snällt och regler är till för att brytas. Men jag tänker inte berätta vilken låt han bytte ut... Nästa vecka kommer förhoppningsvis del 2.
---
Och i fredags...



---
Och idag: Grattis älskling på födelsedagen!

1 kommentar:

Ung tant sa...

Gratulerar till förlovningen!

Måste bara säga igen att jag gillar Riotbrain och jag hoppas verkligen att möjligheten uppenbarar sig för dig att kunna göra det till vad du drömmer om.

Peace!
Anneli