Och nu någonting helt annat.


Nu har jag tänkt på rasister och krig i två dagar. Det är jobbigt. Så nu skiter jag i det. För tillfället i alla fall.


Idag ska jag odla min trädgård. Bokstavligen. För sedan ett år tillbaka har jag en sådan. En liten men bra trädgård. Vi har börjat från början. Förra våren var den mer som ett månlandskap men i år så finns det en gräsmatta och diverse växtlighet.


Det är oerhört bra för hjärnan att ha en trädgård. Man slappnar av. Skapar. Formar. Med händerna. Man blir smutsig och lycklig.


Dessutom kan man vid dagens slut sätta sig på altanen med en kall öl om vädret tillåter och bara känna sig nöjd.


Ikväll planerar jag att vara nöjd.

---

Om exakt två veckor ör jag påväg till Borlänge och festivalen Peace & Love. Se Iggy och Alice. Och dricka öl med vännen Matti. Trevligt.

---

En efterlysning: om någon där ute skulle råka sitta på de fyra monologerna ur Bruno K Öijers tv-film "Från en demons båge" i digitalt format så får ni gärna skicka dessa till mig. Skulle någon dessutom ha filmen på dvd eller liknande så är jag intresserad av den också naturligtvis. Jag har den på videoband. Men jag äger ingen video längre...

2 kommentarer:

Ung tant sa...

Trädgårdsarbete är min bästa meditation.

Matti Ståhlberg sa...

Många öl blir det... Garanterat!