TV Eye


Jag har inte tittat på TV på sedan i torsdags. Förmodligen är det vädret som gör det. Rött vin och ost på solvarm altan kl 22.00 slår vad än programplanerarna försöker med.

Fast det är klart, hade jag haft HBO igår hade jag nog tittat.

Sista säsongen av Sopranos avslutades. Jag har följt serien sedan den startade på SVT och får vänta tills i höst innan slutet avslöjas (det är ju tur att Internet finns dock om nyfikenheten blir allt för svår).

Tony Soprano är en fascinernade figur. Han är sympatisk men ändå skrämmande. Kärleksfull och våldsam. Han är resultatet av sin miljö. Han har inte haft något val när det gäller sitt liv (precis som kungen slog det mig). Maffian är Tony Sopranos liv. Och frågan alla ställer sig är om Tony får en kula i bröstet eller inte. Han förtjänar den nog men det skulle vara ett allt för givet slut på historien.

Sista avsnittet heter "Made in America".

Snacka om samhällskommentar.
---
Nästan samma sak: DN hade en jätteartikel om inspelningen av sista säsongen av "The Wire" igår. Sänds på SVT under hösten den med. Missa inte.
---
Soparanos, The Wire, Six Feet Under...alla är de slut nu. Vad ska man titta på sen?

Inga kommentarer: