Allhelgonahelgen var en bra helg...

Det var en bra helg. Den började med Marcus Birro på fredagslunchen och fortsatte sen i Stockholm med en utställning om Velvet Underground som vi hittade på PUB av alla jäkla ställen. Sen upptäckte jag en fotograf som heter Martin Parr, engelsman som tar fantastiska bilder av vardagslivet. Utställningen kan ses på Kulturhuset. Söndagen var en avkopplande dag i familjens ömma famn.

Livet är gott ibland.

Måndag morgon: Med Nine Inch Nails "The downwards spiral" vandrar jag genom Eskilstunas gator. Det kommer ner någon sorts snö. Eller om det är regn. Svårt att se. Människorna runt omkring mig ser sura ut. Jag bestämmer mig för att le och se glad ut bara för att jävlas med folk. Och det funkar. Folk ser ännu surare ut när de tittar på mig. "Vad fan ser du så glad ut för? " ser det ut som de tänker. Jag bestämmer mig för att fortsätta le och vara trevlig resten av dagen. Det är en tragisk tid vi lever i när leendet är det mest provocerande man kan ha...

Birro

Tidiga fotografier av Velvet Undergorund

VU i stilstudie

Foto: Martin Parr

Foto: Martin Parr

Inga kommentarer: