On the corner


Dimman ligger tät utanför fönstret. Allt är insvept i en gråvit sörja. November. Mörkret faller in i människorna och stannar där till april. Vintern kan bli lång och hård.
Eller så kan den bli ljus och varm. det beror på vilken strategi man har. Ser man till att omge sig med vänner och upplevelser som stimulerar hjärnan så kan man lätt jaga bort det svarta. Jag är som tidigare nämnts fylld av en märklig vibration. En elektrisk ström som kommer fån huvudet. Jag söker det estetiskt tilltalande. Jag knarkar bilder och dricker ord. Miles Davis trumpet skär genom verkligheten. Jag återupptäcker Öijers dikter för tusende gången. Det spelar ingen roll.
Imorgon ska jag åka tåg. Långt. För att träffa vänner och bekanta. Matti bland andra. Tre dagar av skratt, fest och allvar. Fem timmar på ett tåg genom södra Sverige och Smålands skogar till Karlskrona. Vid havet. Det kommer att vara kallt och rått i luften. Men det gör inget. Sinnet är varmt.
Jag ska lyssna på Miles hela vägen.
Det är lyx.
---
Bloggen kommer att ta ledigt ett par dagar.
Återvänder till helgen.
Var rädda om er!

Inga kommentarer: