Sweet dreams (are made of this)

Det kanske är hösten. Musiken ändras med årstiden. Jag finner mig lyssnades på Fields Of The Nephilim, Nine Inch Nails, Ministry, Einstürzende Neubauten och annan regning musik.

Och Eurythmics.

Denna brittiska duo som hade sina storhetsdagar på 80-talet är ett höstband. Jag kommer på mig själv med att riktigt rådigga Eurythmics. Vilka låtar. Vilken röst. Det är genomtänkt och gjort med passion. 80-talet var i mångt och mycket ett musikaliskt mörker när det gäller popmusik. Men det finns undantag och Eurythmics är ett sådant. "Sweet Dreams (Are Made of This)", "Touch", "1984" och "Be Yourself Tonight" är som gavs ut mellan åren 1983 -1985 är egentligen en nödvändighet i skivhyllan.

Bandet har återförenats ett flertal gånger och en samlingsbox har givits ut. Inte missa!

1 kommentar:

Alexander Bigenius sa...

Själv spelar jag för närvarande en oförskämd massa Sven-Bertil Taube just nu...Det är en knepig höst...:O

RB-Kollega Alex