There is a power in a union

Jag har tillbringat tre dagar med några av de roligaste människor jag känner. Det är en ynnest. I havsbandet på en ö sju kilometer ut i Östersjön. Bland militärer. Karlskrona är vackert. Synd bara att det satt klisterlappar från nazisterna på orten överallt bara. Stan är ju tyvärr mest känd för det.

Men nu ska jag inte fördjupa mig i dessa tråkigheter. Jag har som sagt tillbringat tre dagar på konferens med mina yrkeskollegor från hela landet. Vi gör samhället tillgängligt för synskadade genom våra taltidningar. Det är ett glatt gäng i föreningen som jag nu varit ordförande för i ett år och nyss påbörjat år två. Jag fick applåder tre gånger på tre dagar. Jag blev rörd. Jag stod på en scen och pratade inför 40 personer utan att vara nervös.

Jag har växt en bit som människa under dessa dagar.

Jag har begripit att det jag gör spelar roll

Det känns bra.

Billy Bragg kanske säger det bäst:

Inga kommentarer: