Bilden ljuger aldrig

Mannen på bilden heter Dan Backman. På bilden ses han jobba. Dan jobbar hårt. Han bor i en schysst lägenhet i centrala Stockholm. Dan är recensent på Svenska Dagbladet. Han tycker saker mot betalning. Så här ser det alltså ut när han jobbar. I alla fall om man ska tro bilden.

Efter att i över fem år själv jobbat som recensent så vet jag inte om jag riktigt känner igen mig. Själv så kan jag själv inte leva på mitt tyckande. Tyvärr. Och jag har inte råd med en sekelskifteslägenhet på Sveavägen. Fast jag bor rätt bra där jag har min brevlåda nu. OCh det finns ingen trafik att tala om som stör lyssnandet. Fast jag är lite avundsjuk på Dans skivhylla. Vinyl är oerhört snyggt i hyllor. Dan tycker förövrigt att Salem El Fakir gjort en av årets bästa skivor. Och det kan den kanske vara. JAg vet inte. Jag har ingen koll på musik. Musikrecensenter har sällan det. Det var bättre för är grundinställningen.

RIOTBRAIN NR 8 ÄR SNART HÄR!
Men egentligen ville jag bara berätta att Riotbrain nr 8 kommer att kunna läsas på Riotbrain.se i mellandagarna. Och i nr 8 har vi pratat med de återförenade postpunkarna i Memento Mori. Vi har snackat om Marcus Birro med Marcus Birro och vi har tagit reda på vilka de där 70-talisterna egentligen är. Dessutom recensioner och år 2007 i listformat.

Missa inte!

Inga kommentarer: