Att vara Lisa Millberg

Jag har lyssnat på The Concretes i helgen. De är rätt bra. Snygg simplistisk pop. Med popsnobben Lisa Millberg (bild) på sång och trummor. Det måste vara svårt att vara Lisa Millberg. Extremt medveten om vad som är bra musik och dessutom bor hon ihopm ed Andres Lokko. Mannen som inte kan skämta om Morrissey. Men han gjorde bra TV i "This is our music".

Jag har försökt att tycka illa om Lisa. Det går inte. Jag tycker att man måste respektera dem som är så där härligt överlägsna i sina åsikter och helt bombsäkra på att de vet vad som är rätt. Själv har jag ingen aning.

Men The Concretes är bra. "Hey touble" heter plattan. Lyssna på den.
---
Ute har det börjat regna. Det var på tiden. Marken utanför huset är torr som en öken. Jag minns inte ens när det regnade senast. Vi behöver regnet. Det är rätt mysigt.
---
Linda Skugge har slutat att blogga. Undrar hur länge hon står ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mannen som inte kan skämta om Morrissey

Bra! Vissa saker måste man ta på allvar.