Dagsnoteringar

Ett par bekanta till mig var med i lokalblaskans bostadsdel idag. Ett hemma-hos-reportage i deras lägenhet som de rustat. Lägenheten är mycket fin. Ren, vit och allting är så där otroligt genomtänkt och snyggt. En trevlig lägenhet med trevliga människor. Jag blev inspirerard. Alltså skrubbade jag diskbänken så blank att man kan spegla sig i den.
---
Ibland gäller det att rigga tillvaron så att den är vänlig. Efter att ha skrubbat diskbänken och bäddat sängen så lade jag den mer än lovligt sömnige sonen som somnade omedelbart. Därefter morgondusch och innan denna så satte jag på Van Morrissons "Astral weeks" och kaffebryggaren. Van The Man och doften av nybryggt kaffe (Lavazza Espresso Nero, få vet det men det passar utmärkt att brygga som vanligt. Kraftfullt, mörkt, spänande) mötte mig när jag kom ut från badrummet. Det är livet vänner. Livet!
---
Såg kompisen Marcus Birro i SVTs morgonsoffa. Pratade bloggar och nätmobbing. Birro säger bra saker.
---
Appropå folk som säger bra saker. Marilyn Manson är tillbkaka. Nya plattan "Eat me, drink me" är faktiskt helt ok. Mer rock mindre spektakel. DN har en bra intervju med honom i dagens tidning. Hans svar på frågan varför en del människor, främst religösa, är rädda för honom är:
- Förmodligen för att de ser sina egna synder i mig, samtidigt som de är oförmögna att se att det var de som skapade synden.
---
Dagen playlist:
  • Van Morrisson - "Astral weeks"
  • Joy Division - "Unknown plesures"
  • Marilyn Manson - "Eat me, drink me"

    Och ikväll lyssnar både du och jag på Alinge i Eldorado. Eller hur?

Inga kommentarer: