Det måste vara radion

Jag är för förändringar. Men ibland så blir jag en tjurig stofil som tycker att det var bättre förr. Som när det gäler radio. I synnerhet public service och Sveriges Radio. P1 ska tamig fan låta som P1 och inte som Annika Lantz. Och Jonas Leksell bör förvisas tillbaka till barnradion. Och vad hände med P3s seriösa musikbevakning på kvällarna? Och varför sänds Morgonpasset på sen förmiddag på helgerna?

Som Alinge sa till mig förra veckan:
- Ibland sitter jag bara och väntar på reklamen när jag lyssnar på P3.

Nu har mannen som till stor del var skyldig till allt detta avgått. Och med honom bör resten av styrelsen för SR avgå. Det tycker Riotbrain.

Var är Hasse Telemar när man behöver honom?

1 kommentar:

Matti Ståhlberg sa...

Ett Måste! Virtanen!
http://blogg.aftonbladet.se/2/perma/394953