Monday bloody monday

Kaffet är nybryggt (Zoega Forza, kraftfullt och nyanserat i smaken). Det luktar fantastiskt. Ute kvittrar fåglarna.

Det känns som om jag borde ha en åsikt om det här med att allt fler kändisar slutar blogga. Men jag orkar fan inte. Vem bryr sig om vad som rör sig i Fredrik Virtanens huvud? Missförstå mig inte nu, jag gillar Virre men samtidigt så har han en hel sida i landets största blaska samt en egen TV-show. Är det då viktigt att vi får veta exakt vad han gör varje dag? Nä.

Det som är viktigare är att vi i fortsättningen kan få veta vad vanligt folk gör där ute i landet och världen. Bloggen ger underbara kreativa människor möjlighet att uttrycka sig i både text, bild, film och ljud. Någon smart framtidsforskare sa en gång att 200-talet handlar om kreativitet eftersom vi nu allihop har en så stor möjlighet att få utlopp för den via nätet. Därför är det viktigt att du som inte har ett eget TV-program fortsätter att blogga.

Oj, nu hade jag visst en åsikt i alla fall.
---
Vi jobbar på nästa update av Riotbrain. Som vanigt har saker och ting blivit lite försenade. Men det kommer att vara väl värt väntan. Två ledtrådar: Eldorado och nakna män.
---
SMS-diskussion på redaktionen:
Mgns: Är jag konstig som, när jag blir intresserad av ett band, laddar ner hela deras diskografi och sträcklyssnar på den i en hel vecka?
Alex: Nix. Att ha en musiksmak som nöjer sig med Absolutsamlingar är däremot sjukligt.
Mgns: Skönt, då behöver jag inte oroa mig...
---
Det här är förövrigt en fantastisk grupp med en fantastisk låt från en fantastisk skiva:

2 kommentarer:

Matti Ståhlberg sa...

Egentligen tror jag du är Karolina Lassbo in diskajz... med produktplacerad Zoega (lite snyggt så där) i vart och vartannat inlägg. Attans pappalediga koffeinist.

Förresten... sa jag skånerost?

Magnus Tannergren sa...

Ah skånerost. Lite tunn i smaken men klart godkänd med rätt tillbehör. En skvätt mjölk och en sked socker gör det till en mild och trevlig sällskapsdryck.

Koffeinmissbruk är bara namnet. Jag brukar fräsa på en moccabryggare espresso (röd Lavazza) också. Det är som crack!

Sponsrad av Zoega? Näe bara imponerad över kvalitén.