De fem bästa skivorna - någonsin

Rob Gordon - en listig kille

Min kollega Stefan på jobbet utmanade mig för ett antal veckor sedan att lista den fem bästa skivorna någonsin. Det har varit ett par fruktansvärt jobbiga veckor med mycket grubbel. För det är allvarliga saker det här.

För vad du egentligen gör om du listar de fem bästa skivorna är att definiera din egen musiksmak. Plattorna måste ha kvaliteter som inga andra plattor har. De måste utklassa allt annat i din skivsamling och ditt kollektiva musikminne.

Och nu har jag gjort det.

Och för att göra det här lite mer spännande för både er och mig så kommer jag att presentera dessa fem plattor en och en med början på måndag och under den kommande veckan här på bloggen. Snajsigt va?

Nå väl, håll i hatten. På måndag börjar det...

Inga kommentarer: