Att förlora en nära vän

Jag begravde en kär vän i mellandagarna. Vi har spenderat större delen av mitt liv tillsammans och jag är skyldig denne vän så mycket. Genom vår vänskap har jag upptäckt nästan all den musik som jag älskar mest än idag. År efter år under mina tonår så öppnade han världar av musik som jag upptäckte via radions Rockbox. Vårat förhållande byggde på förtroende. Jag litade blint på det som min vän spelade. Han hittade alltid rätt ton.

Men de senaste åren har han varit krasslig. Det har funnits ett biljud som varit symptom på sjukdom. Och i mellandagarna somnade han stilla in efter säkert 30 års närvaro i mitt liv och säkert en miljon varv.

Begravningen har skett i kretsen av de närmaste

Närmast sörjande förutom mig själv är ca 300 vinylskivor som nu saknar någon att ty sig till.

Sorgen och saknaden är obegripbar och evig.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vet hur mycket frågor och förvirring som dyker upp. min barndomsvän sedan 25 år begravdes
3:e december.... Det kändes så otroligt overkligt. Livet kan vända så hastigt.