Jag skriver, du läser

Jag fick en komplimang häromdagen för Riotbrain och bloggen. Det är roligt! Jag fick också frågan om det är svårt att sitta och skriva inlägg varje dag. Nej det tycker jag faktiskt inte att det är. Jag har gjort det här sedan 2005 och kanske var det svårt i början att alltid skriva saker som hade någon poäng (om det nu behövs egentligen). Men efter ett tag hittar man en ton och en form. Ibland går man utanför den formen och gör något annat. Men grundformen är den samma. Korta reflektioner av samtiden.

Jag läser mycket nyheter, jag läser mycket på internet. Jag pratar med folk. Jag diskuterar och debatterar. Det är resultatet av detta ni läser på denna blogg.

Nyligen fick jag en kommentar på ett inlägg jag skrev 2006 om Carola och Runars barn Damie.... ja vad han nu heter. Den enonyme tyckaren ansåg att jag verkade vara en bitter människa. Inget kan vara mer fel. Bitterhet är en egenskap reserverad för människor som inte orkar se till att de lever ett intellektuellt stimulerande liv. Måhända fäller jag syrliga kommentarer om saker men det är det ironiska arvet vi 70-talister bär med oss.

Jag tänker fortsätta att skriva den här bloggen länge till. Det är kul. Jag vill ha reaktioner. Det är vad kommunikation handlar om. Och Riotbrain handlar om kommunikation.
---
Häromdagen fick jag det första tryckta exemplaret av "Reflektor". Det var tufft. Internet i all ära men det tryckta ordet på papper är mäktigt.

Köp den här

Inga kommentarer: