Dagens huvudbry

Jaha så ska man börja jobba igen efter två sköna semesterveckor. Ångest. Men kanske inte över arbetet i sig utan över vad man ska ha för musik på sin mp3-spelare. Jag åker tåg en ca timme per dag till och från jobbet och under denna resa när tiden liksom står på paus så är det nästan heligt för mig att lyssna på musik.

Jag älskar min mp3-spelare. Man kan få in en gigabyte musik vilket är fullt tillräckligt. Men problemet jag alltid brottas med är vilka skivor jag ska ha med mig. Visst skulle man kunna köpa en Ipod och ladda ner hela sin skivsamling men har man bara en gigabyte så blir det liksom en större utmaning. Ungefär som förr i tiden då man komponerade ett bra blandband. Det är en skön konst att få in så mycket som möjligt av det mest relevanta på en viss tid och man måste lita till sin goda smak vad gäller val av plattor. Samma resonemang kan tillämpas på en mp3-spelare.

Nåja. Nu har jag gjort mina val för denna gång. Jag kommer säkert att göra en ändring imorgon kväll men detta är ändå de plattor jag tänkte börja med:


Nu är det bara att trycka på shuffle och play...

Inga kommentarer: