Hjältar

Ikväll ska jag intervjua ett band som varit hjältar för mig sedan tidigt 90-tal till nästa nummer av Riotbrain (ute i februari, nej jag tänker inte berätta vilket). Jag har under året pratat med många av mina gamla idoler men det är alltid lika svårt när man förbereder sig att få till en bra intervju. Egentligen har man hundra frågor men när det kommer till kritan är det alltid lika svårt att formulera något som inte bara blir fånigt.

Just det här bandet har en historia som det inte är svårt att ställa frågor om. Det är ett band som ständigt varit troget sina ideal och än idag håller fast vid dem. Vi behöver band som detta. Någon som förmedlar ett postivt budskap om att det alltid är bättre att göra motstånd än att bara lalla med i det som medier och politiker bestämmer är det rätta.

Nu får ni gissa vilket band det är.

Vinnaren får ett blandband.

Inga kommentarer: