Fläsket brinner (spridda noteringar)

Man vet att man bor med rätt människa när man får biljett till Fläskkvartetten tillsammans med Freddie Wadling och Titiyo den 27 januari två dagar efter födelsedagen. Landets mest orginella band och två av landets mest unika röster i skön förening. Jag kan knappt bärga mig.
---
Kajsa B. slutar hoppa. Hoppas hon får tid över nu att äta lite. Tjejen ser ju ut som ett svältoffer.
---
Disposable Heroes Of Hiphoprisys "Hypocrisy Is The Greatest Luxury" (1992) är en grymt underskattad platta. Grymt underskattad.
---
Ett litet barns darrande underläpp är det mest hjärtslitande man kan se klockan 07.20 på morgonen.
---
Barack Obama kommer att bli USA:s nästa president. Man kan ju hoppas i allafall.
---
På lördag ska jag gå på bio. Går någon på bio längre? Känns väldigt 1900-tal.
---
Ju längre tiden går från att jag slutade studera så förefaller den akademiska världen (eller studentvärlden iallafall) väldigt tråkig och på gränsen till fånig. It has all been done before...
---
Ibland skrämmer det mig att jag fortfarande skrattar åt ett Simpsons-avsnitt jag sett säkert 30 gånger.

This is indeed a disturbing universe.

1 kommentar:

ms sa...

"Shut up, brain, or I'll stab you with a Q-Tip!"

/H. Simpson