Dig your hole...

Den växer fast på mig. "Dig, Lazarus dig" som släpps nästa vecka är det mest vitala Nick Cave & The Bad Seeds har släppt på många år. Det är Lou Reed möter Leonard Cohen och Roky Ericson. Det är stor humor och stort allvar. Det är svårt att värja sig. Kanske var det Grindermans förtjänst. Nick behövde skaka om och starta om. Vad vet jag. Men så här angelägen har inte mannen låtit på flera år.


Jag kommer till jobbet. Passerar Akademibokhandeln som har morgonöppet. Det är visst bokrea. Förlagen vräker ut lågprisupplagor av redan sålda böcker. Fynd är det dåligt med. Tragiskt. Sänk priset permanent säger jag.


Från fönstret på kontoret ser jag Kat von D. Det är tydligen nästa stora stjärna berömd för... tja egentligen ingenting mer än att hon varit med i någon realitysåpa som handlar om tatueringar. Nu lanserar Kanal 6 hennes TV-serie på bred front. En snabb koll på nätet ger vid handen att hon blivit en ikon för många på kort tid. I alla fall i USA. Hon är ännu ett exempel på hur mainstreamkulturen suger upp allt som subkulturen alstrar. Tatueringar har varit populärt i många år numen jag tror inte att vi sett toppen på denna trend ännu. Kat von D lär se till att tusentals 18-åringar skaffar sig sin första tatuering inom kort. Bara att ladda färglagret.

1 kommentar:

Anonym sa...

å jag är fortfarande i originalskick... un-tatoo-ed

med mera

(tatueringar e skitfult)