Noterat 8 februari

Britney Spears är utskriven från psyket. Är det någon mer än jag som tycker att det har helt tappat propotionerna det här? Stackars tjej. I början av hela den här cirkusen så vardet ju mest roligt att se hur lätt man kan göra skandal men nu mår ju tjejen uppenbarligen väldigt dåligt i huvudet. Och kanske bör man backa ett par steg innan hon helt går under. Britney är mest en tragedi idag.
*
Tragiskt är det också att se vad det är som verkar vara det viktigaste i medierna i dagarna. Det är direktrapportering från repetitionerna av Melodifestivalen. Direktrapportering! Allvarligt folk vad är det med er? Vill ni läsa om detta? Eller om repetitionerna inför fredagens Let's Dance?

Skärpning!
*
En fågel viskar i mitt öra om storartade evenemang i sommar. Jag kan inte avslöja var och när och vad det är som händer men det är oerhört. Att under flera dagar få så mycket till livs för själen som det här handlar om förutsatt att allting klaffar kommer att bli ren lyx.
*
Precis när jag trode att jag tröttnat på hård metal åker jag dit igen. Och jag åker dit på precis det jag alltid åker dit på. Iron Maiden.
*
Bengt Jangfeldts biografi om Majakovskij "Med livet som insats" är oerhörd. Jag säger det igen: oerhörd!

Spatsiba!

Inga kommentarer: