Noterat 27 februari


Obama vann enligt tittarundersökningar debatten igår mor fru Clinton. Jag tror på Obama. USA behöver en omstart och jag tror Obama kan vara den omstart som behövs. Visst är han oerfaren men å andra sidan så har han en stab runt sig och det egentliga värdet i Barack Obama är att han har karisman. USA behöver en ledare som utstrålar något positivt.


Det regnar idag. Bladerunner-väder har någon kallat det.

Jag surfar runt och återupptäcker Obey Giant. Coola grafiska prylar som man ser allt för sällan.


Lördag. Smashing Pumpkins på Hovet. Kan bli bra. Det är en av mina favoritgrupper från 90-talet. Billy Gorgan skriver riff som skakar tänderna ur munnen. Spelar de "Disarm" och "Zero" så är jag nöjd. Jag kräver inte mycket av livet.





Creem Magazine har släppt en oerhört fin bok som speglar hela tidningens historia fram till 1983. Iggy, Alice, The Clash alla finns de där. Och artiklarna är skrivna av folk som verkligen älskar musiken. Inte av Marcus Larsson på Aftonbladet med andra ord... Läs ur boken här.

Inga kommentarer: