Mitt krig del 3

Jag sitter på tåget och lyssnar på Tool och läser Majakovskij. Någon tycker att jag är pretentiös ibland. Jag förstår inte varför. Jag är mest glad över att solen faktiskt är uppe klockan 7.04.

Det har varit mycket krig denna vecka. Jag vet inte riktigt varför jag har tänkt så mycket på det. Någon sorts försenad 30-årskris kanske. Kanske för att man har en son hemma som springer omkring och bara är så där lycklig som barn kan vara.

Människan har alltid fört krig mot sig själv. Den första formen av kommunikation mellan människor var förmodligen någon form av våld mot någon annan i kampen om mat. Det är en ond cirkel. Och jag vet inte vilken väg man ska ta för att komma ur den.

Ge freden en chans sa Lennon. Peace sells... whos buying? sa Dave Mustain. Whats going on? undrade Marvin Gaye. Ja det kan man verkligen fråga sig. Den ryska björnen kliar sig sömnigt i sitt ide och morrar i sömnen . Han vill ut igen. Amerikanerna seglar på världshaven med sin förstörelsemaskin som om de ägde världen. Och civilisationens vagga står i brand.

Har vi någon anledning att tro på framtiden?

Jag har mitt svar klart. Har du?



1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.vietnamwar.com/phanthikimphuc.htm

Frid!
/mx